П`ятниця, 24.11.2017, 07:40
Вітаю Вас Гість | RSS

БСШ І-ІІІ ст. № 13

Меню сайту
Форма входу
Логін:
Пароль:
Інформер
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Пошук по сайту

Робота з батьками




Для більш ретельного вивчення родини пропонується схема психолого-педагогічної характеристики родини

Така схема включає: загальні відомості про родину, коротку характеристику виховних можливостей кожного члена родини та педагогічну культуру батьків, трудове виховання та профорієнтаційну роботу в умовах родини, соціальну цінність родини, її спрямованість, організаційну сутність, її підготовленість до спільної діяльності, емоційну й вольову характеристику родини.

 І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО РОДИНУ1. Прізвище, ім'я, по батькові батьків учня: Батька__________________
 матері___________________
2. Адреса родини:_________________

3. Склад родини (потрібне підкреслити): повна родина (батьки, діти), повна складна (батьки, діти, батьки батьків), неповна (один із батьків офіційно не живе в родині).

4. Кількісний склад родини: .........., у тому числі дітей .........., із них хлопчиків .........., дівчинок ..............;учень довіреного вам класу старший чи молодший у родині:

5. Віковий склад родин батьків дітей

6. Ким і де працюють дорослі члени родини:

7. Освіта членів родини: Батька__________матері__________

8. Чи має хтось із дорослих членів родини педагогічну освіту, указати, що закінчили (педагогічне училище, педагогічний інститут, курси тощо).

9. Середня сума доходу на кожного члена родини:

10. Житлові умови: Чи має учень постійне місце для занять, ігор:

11. Наявність у родині домашньої бібліотеки та педагогічної літератури: Які педагогічні журнали в родині виписують регулярно:

 II. КОРОТКА ХАРАКТЕРИСТИКА ЧЛЕНІВ РОДИНИ

1. Інтереси та схильності членів родини: 2. Улюблені заняття: 3. Ставлення до роботи:
4. Як у родині відпочивають: 5. Сімейні свята та традиції: 6. Чи допомагають старші брати та сестри у вихованні малят:7. Ставлення в родині до дідусів і бабусь:

 III. ПЕДАГОГІЧНА КУЛЬТУРА БАТЬКІВ

1. Батьки вміють ураховувати вікові особливості дітей (знаходять вірний тон у відносинах із дітьми в залежності від віку, їхніх індивідуальних розходжень) 2. Батьки вміють виявляти й оцінювати позитивні риси характеру своїх дітей3. Знають недоліки в характері та звичках своїх дітей, уміло організують перевиховання 4. Батьки займаються педагогічною освітою, постійно займаються самоосвітою й самовихованням 5. Батьки цікавляться позитивним досвідом виховання в інших родинах, намагаються застосовувати його у своїй родині 6. Батьки висувають єдині вимоги до дітей 7. У родині є традиції, спільно проводяться свята, відпочинок 8. Батьки заохочують дітей у родині (за що та як заохочують) 9. Батьки карають дітей у родині (за що і як карають)

 IV. ТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ ТА ПРОФОРІЄНТАЦІЯ ДІТЕЙ У РОДИНІ

1. Чи мають діти трудові обов'язки в родині: постійні (перелічити, які); тимчасові або разові (перелічити, які) 2. Чи люблять діти трудитися 3. Якими мотивами керуються діти при виконанні доручень (змушують дорослі, обіцяють подарунки, хочеться допомогти мамі, бабуся старенька, їй треба допомогти, тощо) 4. Мотиви навчання дітей у школі (учитись цікаво, хочеться багато довідатися, сам книжки хочу читати і дізнаватись про цікаве, у школі цікаво, примушують дорослі вчитись, хочу поступити в інститут, коли школу закінчу, й ін.): 5. Колективні справи в родині 6. Чи любить дитина допомагати дорослим у роботі 7. Як удалось родині привчити дітей до праці 8. Чи поважають діти працю дорослих, як це виявляється 9. Чи знають діти про роботу батьків, як ставляться до професії: 10. Чи бачать батьки інтереси та схильності дітей до певних видів праці, до певної професії 11. Ким би хотіли бачити батьки своїх дітей, яку професію хотіли б рекомендувати для своїх дітей

 V. СОЦІАЛЬНІ ЦІННОСТІ РОДИНИ

 1. В якій сфері виробництва працюють батьки2. Чи задоволені своєю роботою 3. Чи діляться батьки успіхами у своїй роботі в родині, за яких обставин 4. Чи цікавляться батьки громадською роботою своїх дітей, чи допомагають їм у їхніх суспільних справах 5. Яку допомогу батьки можуть зробити школі 6. Які урядові нагороди батьки мають за свою працю, чи знають про це діти, як реагують

 

  ВОЛЬОВА ХАРАКТЕРИСТИКА РОДИНИ

1. У батьків вистачає терпіння та наполегливості в досягненні поставлених перед родиною задач

2. Чи розуміють батьки необхідність домагатись виконання прийнятих зобов'язань на роботі й у родині

3. Чи завжди батьки виявляють приклад наполегливості та старанність у досягненні мети

4. Як батьки учать дітей переборювати труднощі, що зустрічаються, у навчанні, суспільній роботі

5. Батьки самі вміють і вчать дітей доводити почату справу до кінця

6. Усі члени родини мають чіткий режим дня й вимагають виконання режиму від дітей

7. Батьки не допускають розбіжності слова та справи і цього вимагають від своїх дітей

8. Родина здатна надихнути інші родини на подолання труднощів, що зустрічаються в них

Вам багато доведеться допомагати своїй дитині при організації виконання домашнього завдання, у розвитку пізнавальних здібностей, читання, письма.

Вам треба співробітничати із класним керівником, іншими вчителями, які працюють з дітьми, психологами.

Будьте готові до цього!

Віримо в успіх!





Форми й методи роботи 

вчителів СЗОШ І-ІІІ ст № 13 з батьками учнів

 

Важливою умовою ефективної навчально-виховної роботи в нашій школі є співробітництво школи і сім'ї, яке передбачає належний рівень педагогічної культури батьків. Тісний взаємозв'язок школи та сім'ї може розвиватися завдяки педагогічній освіті батьків і залученню їх до виховної роботи.

Педагогічна освіта батьків

Рівень педагогічної освіченості батьків залежить від традицій у сім'ях, в яких виросли вони, набутих знань, життєвого досвіду, здатності до саморозвитку. Майже завжди, на сучасному етапі особливо, у зв'язку з переходом до нового типу суспільства, утвердження нових суспільних, етичних цінностей, а також із процесами глобалізації, одним із свідчень якого є Інтернет, педагогічна освіченість батьків нерідко відстає від реальної педагогічної ситуації, суспільних потреб, очікувань дитини. Тому школа дбає про постійний розвиток їх педагогічних знань, вдаючись до різних методів роботи, найпоширенішими серед яких є:

Педагогічний лекторій Передбачає надання батькам систематизованих знань з теорії виховання, привернення їх уваги до актуальних проблем виховання з допомогою лекцій, бесід.

 Позакласний педагогічний всеобуч Спрямований на ознайомлення батьків з проблемами виховання дітей різних вікових груп, починаючи роботу з першого класу. Заняття проводять керівники школи.

Університет педагогічних знаньПередбачає більш серйозну підготовку з теорії виховання. Заняття відбуваються у формі лекцій та семінарів. Батьки беруть участь в обговоренні проблем.

Підсумкова річна науково-практична конференціЯ батьків з проблем виховання Учасники визначають найактуальнішу проблему сімейного виховання («Трудове виховання», «Найкоротший шлях до добра — через прекрасне» тощо), протягом року вивчають її. У виступах батьки підбивають підсумки теоретичних і практичних досліджень, діляться особистим досвідом.

День відчинених дверей Головна мета — показати роботу школи, привернути увагу батьків до проблем виховання. Вимагає серйозної підготовки: оформлення школи, організації програми свята (концерту, зустрічей у класах, відвідання виставок, спортивних змагань тощо).

Класні батьківські збори Традиційна форма роботи. Один з варіантів — формування проблемної тематики («Чи можна спізнитися з вихованням у дитини доброти, чуйності?» тощо). Проведенню зборів допомагає заздалегідь складений питальник («Пригадайте, які життєві труднощі загартовували Ваш характер, зміцнювали волю», «Охарактеризуйте стан Вашої дитини (мовлення, вчинки, почуття, настрій, результати дій), коли вона зустрілася зі справжньою трудністю», «Чи часто Ви спостерігаєте за дитиною під час подолання нею труднощів?», «Які труднощі найчастіше вдається подолати дитині, а які їй не під силу?» та ін.). форма аналізу, осмис­лення на основі даних досвіду виховання. Класні батьківські збори ефективні лише тоді, коли на них не тільки підбивають підсумки успішності, а й розглядають актуальні педагогічні проблеми. На таких зборах обговорення успішності учнів не самоціль, а місточок до тієї чи іншої педагогічної проблеми. Види батьківських зборів різноманіт­ні: організаційні, збори за планом педагогічної просвіти, тематичні, збори-диспути, підсумкові тощо. Тематику батьківських зборів складають і обговорюють на батьківському комітеті.

Відвідування батьків удома Це сприяє налагодженню контактів із сім'єю, з'ясуванню її загальної та педагогічної культури, умов життя учня, консультуванню щодо єдиних вимог до дитини, обговоренню відхилень в її поведінці, вжиттю необхідних заходів щодо їх запобігання, залученню батьків до участі в роботі школи тощо. Відвідувати батьків учнів можна, маючи запрошення від них або домовившись заздалегідь. Несподіваний прихід вчителя викликає ніяковість, збентеження батьків. Під час зустрічі педагог має підкреслити позитивне в дитині, тактовно звернути увагу на недоліки, разом поміркувати над тим, як усунути їх. Дуже важливо створити атмосферу довіри і доброзичливості.

Листування Передбачає періодичне надсилання батькам листів про успіхи учня в навчанні, старанність, уважність та відповідальність за доручення. Можна повідомити про певні його труднощі, попросити про зустріч. Варто висловити щиру подяку за хороше виховання дитини. Лист передають батькам через їх дитину, попередньо ознайомивши її із змістом. Найчастіше листування використовують, коли класний керівник не може зустрітися з батьками вдома або запросити їх до школи.

Консультації батькам Передбачають надання конкретних рекомендацій, порад з актуальних для батьків питань Запрошення батьків до школи

Найчастіше це роблять для конфіденційної розмови про шкільні проблеми дитини (погана поведінка, неуспішність тощо). Під час бесіди важливо дотримуватися педагогічного такту, створити атмосферу довіри. Педагог висловлює свої міркування, відповідає на запитання батьків, надає корисні поради. Необхідно пам'ятати, що надмірне звертання уваги на недоліки учня викликає в батьків неприязнь, насторогу, навіть якщо учитель має рацію.

 Тематичні вечори запитань і відповідей

Сприяють глибокому пізнанню методики сімейного виховання. На них запрошують працівників правоохоронних органів, лікарів, психологів, соціальних працівників, фахівців, які опікуються проблемами виховання молоді.

 

Ознайомлення батьків із психолого-педагогічною літературою

Передбачає відбір і надання рекомендацій щодо психолого-педагогічної, науково-популярної літератури для батьків відповідно до проблем, які є в учнів певного класу, чи в окремої дитини.

 Конференція

 форма педагогічної освіти, що передбачає розширення, поглиблення та за­кріплення знань про виховання дітей. Конферен­цію проводять раз на рік — науково-практичну, теоретичну, читацьку або з обміну досвідом. Під­готовка до них дуже ретельна, передбачає ак­тивну участь батьків. Учасники готують виставки робіт учнів, книжок для батьків, концерт дитячої художньої самодіяльності.

Теми конференцій обирають конкретні. На­приклад: «Гра в житті дитини», «Моральне вихо­вання підлітків у сім'ї», «Формування здорового способу життя». Конференцію зазвичай відкри­ває вступним словом директор школи або клас­ний керівник. З конкретними повідомленнями про досвід сімейного виховання виступають батьки.

Своєрідним підсумком педагогічної просвіти є щорічні батьківські конференції наприкінці нав­чального року, на яких батьки не лише здобувають необхідні теоретичні знання, а й отримують прак­тичні поради кваліфікованих педагогів щодо про­блем сімейного виховання та обмінюються своїм досвідом. Успіх роботи конференції — у її хорошій організації, тому заздалегідь слід визначити тема­тику, підготувати списки рекомендованої літерату­ри, огляд кращого досвіду сімейного виховання.Десант

— це відвідування батьків удома з ме­тою надання конкретних відповідей на їхні запи­тання, індивідуальні консультації, ознайомлення з новинками педагогічної літератури саме тих батьків, які рідко відвідують школу, недостатньо цікавляться проблемами дітей.

 

Аукціон ідей родинної педагогіки

— це де­монстрація досвіду родинного виховання (зако­ни, правила, традиції, методи виховання). Про­водять його на зборах групи батьків і дітей. Така форма роботи має не лише просвітницький, а й коригувальний характер. Учитель націлює бать­ків на підготовку до обміну досвідом (вони готу­ють доповіді, фотографії, що ілюструють сімейне життя, тощо). Попередньо учасники ознайомлю­ються з правилами проведення заходу: нікому не дозволено критикувати надбання інших, до­повідь має бути правдива, її готують усі члени сім'ї, вона має стосуватися мети, правил, традицій сім'ї, найближчих завдань, характеризувати сім'ю загалом та окремих її членів. Прослухавши доповідь, присутні обирають найкращі ідеї (за критеріями — простота, оригінальність, відповід­ність партнерській сім'ї тощо).

 Практикум

 — це форма вироблення в бать­ків педагогічних умінь з виховання дітей, ефек­тивного розв'язання педагогічних ситуацій, що виникають, своєрідне тренування педагогічного мислення батьків-вихователів. Під час педаго­гічного практикуму батькам пропонують знай­ти вихід із будь-якої конфліктної ситуації, котра може скластися в сім'ї у стосунках батьків і дітей, батьків і школи, пояснити свою позицію в тій або іншій запропонованій ситуації, або в такій, що реально виникла.

 Відкриті уроки

 організовують з метою оз­найомлення батьків з новими програмами з предмета, методикою викладання, вимогами вчителя. Педколектив школи дає батькам мож­ливість бути присутніми на відкритих уроках. Це дозволяє уникати багатьох конфліктів, викли­каних незнанням і нерозумінням батьками всієї складності та специфіки навчальної діяльності в сучасній школі.

У БСШ № 13 батьки часті гості на позакласних заходах. Це і спортивні зма­гання «Тато, мама, я — спортивна сім'я», і вог­ники, присвячені Дню матері, вечори «Зустріч з професією», концерти художньої самодіяльності. Все це допомагає батькам пізнати своїх дітей, відкрити для себе їхні ще не відомі сторони, їхні інтереси, захоплення, таланти.

 Педагогічна дискусія (диспут)

— одна з найцікавіших форм підвищення рівня педаго­гічної культури. Особливість диспуту полягає в тому, що він дає змогу залучити всіх присутніх до обговорення поставлених проблем, сприяє ви­робленню вміння всебічно аналізувати факти та явища, спираючись на набуті навички й досвід.

 Рольові ігри

— форма колективної творчої діяльності з вивченням рівня сформованості пе­дагогічних умінь. У практиці роботи рольові ігри: «Ранок у нашому домі», «Дитина прийшла зі шко­ли», «Сімейна рада» тощо.

 

Переписка з батьками

 — письмова фор­ма інформування батьків про успіхи дітей. Учи­телі повідомляють батьків про майбутню спільну діяльність у школі, поздоровляють батьків зі свя­том, висловлюють побажання та поради щодо виховання дітей.

 

Одним з важливих шляхів піднесення педаго­гічної культури батьків є самоосвіта — читання педагогічної літератури з проблем виховання ді­тей у сім'ї; твори класиків української та світової літератури; добірки матеріалів періодичної пре­си, де широко представлено роль сім'ї у вихо­ванні дітей.

 

Для забезпечення форм і змісту співпраці школи і батьків використовують усні журнали;. Ефективними є спільні тематичні заходи «дерево родоводу» — зустрічі поколінь; «у сімейному колі» (індивідуальні консультації, зустрічі з лікарями, психологами, юристами); «родинний міст» — зустрічі з батьками та обговорення проблем виховання; «народна світлиця» — звернення до народних традицій у сімейному вихованні; «день добрих справ» — спільна трудова діяльність педагогів, батьків і дітей; «дискусійний клуб» — обговорення проблемних питань виховання; «аукціон ідей сімейного виховання», «батьківський ринг», «дні довіри», «сімейні дні в класі» тощо.

 

Водночас слід практикувати індивідуальні форми роботи: консультації в шкільного психолога, індивідуальні бесіди, самоосвіту. Залучати батьки до організа­ції гурткової роботи та дозвілля дітей.

Найбільший інтерес до психолого-педагогічних тем батьки виявляють, якщо є поєднання те­орії з практикою. Тему на семінарських заняттях їх ознайомлюють з теоретичними засадами, су­проводжують конкретним аналізом виховної робо­ти в сім'ї, спільним пошуком оптимальних шля<

...
Новини ПедПРЕСИ
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наші опитування
Як ви дізналися про наш сайт?
Всього відповідей: 269

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz